Posiadanie konta na portalu ePUAP oraz zweryfikowanego Profilu Zaufanego pozwala także na przesyłanie dokumentów do wszystkich urzędów w Polsce.
Dodatkowo przedsiębiorcy mogą w portalu CEIDG rozpocząć, zawiesić, zmienić lub zakończyć działalność gospodarczą bez wizyty w urzędzie.
Aby wyszukać dostępne formularze, które możesz złożyć przez portal ePUAP wejdź na stronę www.epuap.gov.pl i wyszukiwarce na stronie wpisz "Urząd Gminy Hajnówka".
Aby przyspieszyć przekazanie pism do Urzędu należy:
- mieć założone konto w systemie ePUAP (I),
- posiadać zweryfikowany Profil Zaufany (II) dostarczany przez ePUAP,
(I)Krótka instrukcja zakładania konta w systemie ePUAP:
- Wejdź na stronę epuap.gov.pl
- W prawym, górnym rogu na stronie kliknij „Zarejestruj się”
- Podaj wszystkie swoje dane, wybrany przez Ciebie login oraz hasło
- Zaznacz pole, ze zapoznałeś się z warunkami ePUAP
- Kliknij „Załóż konto”
- Na następnej stronie wpisz dane adresowe i kliknij „Zakończ”
- Pokaże się strona z podsumowaniem Twoich danych
- Kliknij w link „wniosek o profil zaufany”
- Kliknij „Złóż wniosek”
- Sprawdź swoje dane
- Podaj swój adres e-mail
- Kliknij „Sprawdź poprawność”
- Na podany adres e-mail zostanie przesłany do Ciebie kod, który skopiuj do pola „Podaj kod nr 1 z dnia … „
- Kliknij „OK.”
- Kliknij „Wyślij wniosek”
(II) Teraz w ciągu 14 dni musisz udać się do najbliższego Punktu Potwierdzającego (np. Urząd Skarbowy w Hajnówce) lub znajdź najbliższy na stronie ePUAP. Lista Punktów Potwierdzających jest dostępna na stronie ePUAP, w lokalizacji: Strona główna > Profil zaufany > Lista punktów potwierdzających.
Po założeniu konta w portalu ePUAP, zweryfikowaniu Profilu Zaufanego i uzupełnieniu swoich danych możesz przesyłać dokumenty elektronicznie.