Mieszkańcy Powiatu Hajnowskiego mogą zgłaszać się do Powiatowego Rzecznika Konsumentów osobiście lub telefonicznie w godzinach pracy Urzędu: poniedziałek - piątek od 7:30 - 15:30
Nazwisko: ROLA
Imię: DANUTA
Stanowisko: POWIATOWY RZECZNIK KONSUMENTA
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Telefon: (85) 682 30 45
Pokój: 21
Powiatowy Rzecznik Konsumentów działa w oparciu o:
- ustawę z dnia 15 grudnia 2000 roku o ochronie konkurencji i konsumentów,
- rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 19 października 1999 roku w sprawie zasad współpracy Inspekcji Handlowej z powiatowymi ( miejskimi) rzecznikami konsumentów, a także innymi instytucjami administracji publicznej i instytucjami kontrolnymi, w tym organizacjami pozarządowymi, działającymi w zakresie ochrony interesów konsumentów,
- ustawę z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym.
Do rzecznika może zgłaszać się każdy, kto potrzebuje pomocy w zakresie ochrony interesów konsumenta, ma zastrzeżenia, lub wątpliwości, co do jakości nabytych towarów, lub usług. Poza tym mamy możliwość uzyskania informacji, w jaki sposób dochodzić swoich roszczeń, kiedy możemy domagać się wymiany wadliwego towaru na nowy, czy mamy możliwość odzyskania pieniędzy w przypadku, gdy towar ciągle się psuje, w ciągu ilu dni gwarant musi rozpatrzyć reklamację, czy możemy domagać się obniżenia ceny, lub też, kiedy możemy odstąpić od umowy.
Strona Powiatowego Rzecznika Konsumenta
ABC Konsumenta
Wzory pism
- Oświadczenie o odstąpienie od umowy zawartej na odległość (do dnia 25 grudnia 2014 r.)
- Oświadczenie o odstąpienie od umowy zawartej na odległość (po dniu 25 grudnia 2014 r.)
- Oświadczenie o odstąpienie od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorcy (do dnia 25 grudnia 2014 r.)
- Oświadczenie o odstąpienie od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorcy (po dniu 25 grudnia 2014 r.)