Ogłoszenia i komunikaty
- Szczegóły
KOMUNIKAT
DOTYCZĄCY NABORU NA FOTOWOLATIKĘ DLA GOSPODARSTW DOMOWYCH GMINY HAJNÓWKA
(PROJEKTY GRANTOWE – FOTOWOLATIKA DLA GOSPODARSTW DOMOWYCH GMINY HAJNÓWKA).
Gmina Hajnówka, w ślad za instytucją organizującą konkurs (Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego) informuje, iż termin rozstrzygnięcia naboru wniosków w ramach działania 5.1 Energetyka oparta na odnawialnych źródłach energii – Projekty grantowe został przesunięty na październik 2020 r. (uprzednio termin ustalono na wrzesień 2020 r.).
- Szczegóły
Szanowni Użytkownicy gospodarstw rolnych! Szanowni Rolnicy!
Jak wiecie na terenie całego kraju od 1 września br. realizowany jest Powszechny Spis Rolny. Potrwa on do 30 listopada 2020 r.
Spis rolny jest jedynym badaniem, które pozwala pozyskać kompleksowe dane na temat rolnictwa. Informacje zebrane w spisie są potrzebne, żeby ocenić stan polskiego rolnictwa i móc kształtować politykę rozwoju wsi i rolnictwa w Polsce, jak i w naszych małych ojczyznach, jakimi są gminy. Dane zebrane w spisie rolnym służą m.in. do opracowania programów rozwojowych polskiego rolnictwa i obszarów wiejskich, realnie przekładają się na wielkość środków, które Polska otrzymuje na programy rozwojowe dla rolnictwa.
Zwracam się do wszystkich Użytkowników gospodarstw rolnych zamieszkałych na terenie gmin należących do Związku Gmin Wiejskich Województwa Podlaskiego.
Weźcie udział w spisie korzystając z metody samospisu internetowego. Wspólnie wykażmy się poczuciem odpowiedzialności społecznej oraz zrozumieniem zasady bycia obecnym w życiu kraju i lokalnej społeczności. Przekazując dane o swoim gospodarstwie miejmy wpływ na kształtowanie polityki rolnej na wszystkich szczeblach jej kształtowania.
Samospis internetowy można dokonać wykorzystując interaktywną aplikację znajdującą się na stronie https://spisrolny.gov.pl/. Są na niej dostępne informacje o sposobach logowania się do formularza, jak również instrukcja obsługi aplikacji.
W przypadku braku dostępu do Internetu lub trudności w dokonaniu samospisu możliwe jest spisanie się poprzez Infolinię spisową. Wystarczy zadzwonić pod numer 22 279 99 99 wew. 1 i wybrać opcję „Spisz się przez telefon”.
W takim przypadku możliwe jest także dokonanie samospisu w siedzibach Urzędów Gmin, w których udostępnione zostały stanowiska spisowe do przekazania danych w ramach samospisu internetowego. Pracownicy Urzędów zapewnią niezbędną pomoc w wypełnieniu formularza.
Spiszmy się, jak na rolników przystało, bo liczy się rolnictwo!
Pamiętajmy, że jest to nasz obywatelski obowiązek!
- Szczegóły
Biznes.gov.pl to serwis przeznaczony dla osób zamierzających rozpocząć i prowadzących działalność gospodarczą. Celem portalu jest pomoc w realizacji spraw związanych z zakładaniem i prowadzeniem działalności oraz uproszczenie formalności niezbędnych do założenia i prowadzenia firmy.
W serwisie dostępne są opisy urzędowych usług oraz gotowe formularze. Za pomocą serwisu, osoby prowadzące firmę mogą składać wnioski do instytucji państwowych drogą elektroniczną, a także załatwiać swoje biznesowe sprawy przez internet. Serwis łączy w sobie wiele usług i funkcji nie tylko dla przedsiębiorców, ale także dla administracji państwowej. Przedsiębiorcy znajdą tutaj szczegółowe informacje o obowiązujących przepisach prawa, wymaganych procedurach i formalnościach związanych z zakładaniem i prowadzeniem działalności gospodarczej w Polsce oraz w całej Unii Europejskiej.
Serwis spełnia też rolę wyszukiwarki danych kontaktowych wszystkich instytucji obsługujących przedsiębiorców. Daje praktyczne instrukcje, jak sobie radzić w biznesie, i umożliwia realizację spraw administracyjnych drogą elektroniczną (poprzez moduł Usługi Online).
Jednym z najważniejszych funkcjonalności serwisu jest Centrum Pomocy Przedsiębiorcy biznes.gov.pl. Jest to punkt informacyjny w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej, przeznaczonym dla przedsiębiorców i administracji. Centrum obsługuje użytkowników Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) oraz serwisu biznes.gov.pl. Konsultanci Centrum Pomocy odpowiadają na pytania wykorzystując różne kanały komunikacyjne: telefon, livechat, automatycznie przez wirtualnego urzędnika lub formularz kontaktowy. Często wykorzystane narzędzia to wideorozmowa (video chat), współdzielenie ekranu (co-browse) oraz wykonywanie połączeń telefonicznych z konsultantami za pośrednictwem przeglądarki internetowej. Centrum Pomocy jest dostosowane również do obsługi osób niesłyszących. Wszystkie informacje, jak i usługi elektroniczne, dostępne są w języku polskim i angielskim.
Jak się z nami skontaktować
Jeśli chciałbyś uzyskać informację dotyczącą prowadzenia działalności, skorzystaj z Centrum Pomocy Przedsiębiorcy. Z Centrum skontaktować się możesz wypełniając formularz lub telefonicznie, w dni powszednie z wyłączeniem świąt od 7:00 do 17:00 pod numerem 801 055 088 lub 22 765 67 32. Możesz także skorzystać z telefonu internetowego. Centrum Pomocy zapewnia także obsługę osób niesłyszących.
Jeśli chciałbyś przesłać swoje uwagi na temat funkcjonowania portalu oraz treści na nim zawartych, możesz skorzystać z formularza w Centrum Pomocy albo zgłosić komentarz – na dole każdej strony możesz ocenić artykuł i wyrazić swoją opinię.
Podziel się informacją o portalu biznes.gov.pl z innymi przedsiębiorcami. Zajrzyj też na nasz profil Facebook, gdzie codziennie publikujemy nowe informacje.
Historia
28 grudnia 2009 r. na mocy Dyrektywy usługowej oraz ustawy o swobodzie działalności gospodarczej (obecnie ustawy o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy) utworzony został pojedynczy punkt kontaktowy, którego celem było wsparcie dla osób prowadzących lub planujących rozpocząć działalność gospodarczą.
Kolejnym etapem ewolucji pojedynczego punktu kontaktowego był projekt „Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej” realizowany przez Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii (Lider), Instytut Logistyki i Magazynowania oraz Krajową Izbę Gospodarczą (Partnerzy), które w ramach Działania „Uruchomienie Elektronicznego Punktu Kontaktowego” stworzyły platformę informacji o warunkach wykonywania działalności gospodarczej. W ramach projektu powstał portal internetowy biznes.gov.pl. Przy jego tworzeniu wykorzystano m.in. dorobek projektu „Uproszczenie procedur związanych z podejmowaniem i prowadzeniem działalności gospodarczej poprzez ich elektronizację i wdrożenie idei jednego okienka (UEPA)”
Portal biznes.gov.pl i rozwój punktu kontaktowego dla przedsiębiorców
Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii wspólnie z Partnerami – Instytutem Logistyki i Magazynowania i Krajową Izbą Gospodarczą – prowadzi obecnie prace nad rozwojem punktu kontaktowego w ramach Projektu „Rozwój Pojedynczego Punktu Kontaktowego trzeciej generacji”. Więcej informacji o Liderze projektu i Partnerach. Celem tego przedsięwzięcia jest umożliwienie realizacji, w sposób łatwy i intuicyjny, kolejnych procedur drogą elektroniczną oraz uproszczenie formalności niezbędnych do założenia i prowadzenia działalności gospodarczej. Ponadto, celem jest także usprawnienie działań związanych z uznawaniem kwalifikacji w ramach zawodów i działalności regulowanych.
W ramach projektu wdrażanych jest m.in. 100 nowych e-procedur oraz 300 opisów czynności i poradników dla przedsiębiorców w zakresie zakładania i prowadzenia biznesu, powiększając tym samym dostępną już bazę. Wiele udogodnień już dziś można znaleźć na portalu biznes.gov.pl, który staje się przyjaznym interfejsem administracji w kontaktach z biznesem. Z usług portalu, jak i Centrum Pomocy, już dziś korzysta wiele firm. Chcemy, aby co najmniej 60% z aktywnych 1,8 mln przedsiębiorców korzystało na co dzień z naszych rozwiązań. W projekcie uruchomiane jest również centrum przedsiębiorcy oraz prowadzone są cykle szkoleń dopasowane do potrzeb użytkowników.
Portal biznes.gov.pl jest ściśle powiązany z funkcjonującym systemem Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG).
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Polska Cyfrowa. Jest kontynuacją projektu pt.: „Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej” finansowanego z Programu Innowacyjna Gospodarka. Całkowita wartość projektu wynosi ponad 61 milionów zł z czego ponad 51 mln zł pochodzi z Funduszy Europejskich.
- Szczegóły
UWAGA - Piesek odnalazł dom!
Gmina Hajnówka poszukuje właściciela lub nowego domu dla psa, który od 27 września 2020r. przebywa w Nowokorninie w okolicy posesji nr 19.
Suczka jest średniej wielkości kundelkiem, stale domaga się uwagi i pieszczot.
Właściciela, każdą osobę która rozpoznaje psa i może pomóc w ustaleniu właściciela oraz osobę zainteresowaną stworzeniem suczce domu prosimy o kontakt: e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., tel. 85 682-25-00 wew. 22 lub osobiście od poniedziałku do piątku w godz. 7.30 – 15.30
Wójt Gminy Hajnówka