W związku z Zarządzeniem nr 316/2021 Wójta Gminy Hajnówka z dnia 26 marca 2021 r. dotyczącym realizacji projektu „Montaż instalacji fotowoltaicznych dla gospodarstw domowych Gminy Hajnówka” (WND-RPPD.05.01-20-0924/20) niniejszym zapraszam gospodarstwa domowe z terenu Gminy Hajnówka do składania wniosków o przyznanie grantu. Regulamin oraz dokumentacja konkursowa zostały zamieszczone na stronie internetowej www.gmina-hajnowka.pl.
Nabór wniosków zostanie otwarty z dniem 29.03.2021 i potrwa do dnia 14.05.2021 do godziny 15:30.
Wnioski złożone po terminie pozostaną bez rozpatrzenia - decyduje data i godzina wpływu do sekretariatu Urzędu Gminy Hajnówka lub okna podawczego Urzędu Gminy Hajnówka - ul. Aleksego Zina 1, 17-200 Hajnówka (wejście główne do budynku).
W związku z sytuacją epidemiologiczną w kraju zaleca się, aby kompletna dokumentacja aplikacyjna została umieszczona w zamkniętej kopercie oznaczonej opisem „Wniosek o udzielenie grantu na budowę instalacji fotowoltaicznej - do Urzędu Gminy Hajnówka”.
Zaleca się aby do wniosku dołączyć dokumenty poświadczające deklarowane zużycie energii elektrycznej w gospodarstwie domowym.
Państwa Wnioski o udzielenie grantu zostaną rozpatrzone i ocenione pod względem zgodności z regulaminem naboru w ciągu 30 dni od dnia zakończenia naboru. Z gospodarstwami domowymi zakwalifikowanymi do udziału w projekcie zostanie podpisana „Umowa o powierzenie grantu”.
Udział w projekcie mogą wziąć wyłącznie gospodarstwa domowe Gminy Hajnówka. Dofinansowanie przyznawane jest na zasadzie refinansowania, po spełnieniu warunków wskazanych w Regulaminie naboru i realizacji projektu oraz Umowie o powierzenie grantu. Wysokość grantu wynosi 73 % całkowitych kosztów instalacji, nie więcej niż 50 000 zł na Grantobiorcę, nie więcej niż 7 000 zł w przeliczeniu na 1 kW mocy instalacji do 5 kWp i nie więcej niż 6 000 zł w przeliczeniu na 1 kW mocy instalacji powyżej 5 kWp.
Szczegółowych informacji w zakresie naboru udzielają pracownicy Urzędu Gminy Hajnówka w godzinach pracy Urzędu (Andrzej Golonko, Piotr Chilimoniuk, Marek Bagrowski, tel. 85 682 25 00).
WÓJT GMINY HAJNÓWKA
Lucyna Smoktunowicz
Hajnówka, dnia 26 marca 2021 r. (AKTUALIZACJA - 06.05.2021)
REGULAMIN NABORU (OBOWIĄZUJĄCY)
I ETAP - SKŁADANIE WNIOSKU O GRANT:
II ETAP - PODPISYWANIE UMOWY Z GRANTODAWCĄ (GMINĄ):
III ETAP - REALIZACJA GRANTU PRZEZ GRANTOBIORCĘ (MIESZKAŃCA):
Pismo do gminy - dot. oceny pozyskanych ofert
Pismo do gminy - dot. oceny pozyskanych ofert
- Wzór zapytania ofertowego
- Wzór formularza ofertowego (zalecany).
- Materiał informacyjny – realizacja projektu grantowego.
- Koncepcja wykonania instalacji fotowoltaicznej – uproszczony projekt (.pdf).
- Koncepcja wykonania instalacji fotowoltaicznej – edytowalna.xlsx
- WZÓR UMOWY ZAWARTEJ POMIĘDZY GRANTOBIORCĄ A WYKONAWCĄ
- WZÓR PROTOKOŁU ODBIORU
IV ETAP - WNIOSEK O PŁATNOŚĆ:
WYTYCZNE DLA WYKONAWCÓW
- Wytyczne w zakresie dokumentacji powykonawczej
- Zestawienie tabelaryczne zawierające numery seryjne modułów fotowoltaicznych zainstalowanych w ramach lokalizacji
- Wyniki efektu ekologicznego - projekt w ramach 5.1. RPOWP
- Oświadczenie w zakresie zgłoszenia przyłączenia mikroinstalacji fotowoltaicznej do sieci elektroenergetycznej
Nieaktualne wersje dokumentów:
Pytania i odpowiedzi, które wpłynęły w związku z projektem
„Montaż instalacji fotowoltaicznych dla gospodarstw domowych Gminy Hajnówka”.
NIEAKTUALNE WERSJE DOKUMENTÓW:
(NIEAKTUALNY) REGULAMIN NABORU
(NIEAKTUALNA) UMOWA O POWIERZENIE GRANTU
(NIEAKTUALNY) WZÓR FORMULARZA OFERTOWEGO
Link do listy podstawowej i rezerwowej, który odsyła do Komunikatu nr 4.