Rejestr Danych Kontaktowych (RDK)
Rejestr danych kontaktowych osób fizycznych prowadzi w systemie teleinformatycznym minister właściwy do spraw informatyzacji. Przekazanie danych osobowych do RDK przez osobę, której dane dotyczą jest całkowicie dobrowolne, a przetwarzanie danych w tym rejestrze odbywa się na podstawie zgody udzielonej przez tę osobę. Przekazane do RDK dane osoba, której dane dotyczą może je w każdej chwili usunąć bądź dokonać zmiany przekazanych danych w zakresie numeru telefonu komórkowego i adresu poczty elektronicznej.
Jakie dane gromadzi RDK
- imię i nazwisko;
- numer PESEL
- numer telefonu komórkowego
- adres poczty elektronicznej
Kto może przekazać dane do RDK?
Dane do RDK może przekazać:
- Osoba pełnoletnia posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych
- Osoba, która uzyskała pełnoletność poprzez zawarcie związku małżeńskiego
Dane do RDK można wprowadzić osobiście lub za pośrednictwem urzędnika przy okazji wizyty w urzędzie.
Co załatwisz przy pomocy RDK?
Rejestr Danych Kontaktowych to sposób, by szybko i wygodnie uzyskać informacje na przykład o:
- dokumentach gotowych do odbioru,
- rozpatrzeniu złożonych wniosków,
- potrzebie uzupełnienia dokumentów lub informacji w zainicjowanych przez ciebie sprawach urzędowych.
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 16 października 2019 r. o zmianie ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne oraz niektórych innych ustaw https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20190002294
Co zrobić, by dołączyć do Rejestru Danych Kontaktowych? Zajrzyj tutaj --> https://www.gov.pl/web/gov/skorzystaj-z-rejestru-danych-kontaktowych-rdk