Celem głównym Projektu jest zwiększenie zatrudnienia wśród osób z niepełnosprawnością posiadających wykształcenie wyższe i/lub będących na ostatnim roku studiów, poprzez zaplanowanie i wdrożenie indywidualnej ścieżki kariery oraz wprowadzenie ich na rynek pracy.

Uczestnikami projektu mogą być osoby, które:

  1. Są absolwentami szkoły wyższej lub są na ostatnim roku studiów wyższych;
  2. Posiadają aktualne orzeczenie o stopniu niepełnosprawności (lub orzeczenie równoważne);
  3. Na dzień przystąpienia do projektu pozostają bez zatrudnienia.

Uczestnicy projektu mogą liczyć na:

  1. Wsparcie doradcy zawodowego, dla każdego z uczestników Projektu zostanie przeprowadzony test kompetencyjny oraz test metodą Clifton Strengths Finder Assesment;
  2. Wsparcie psychologa/coach’a kariery;
  3. Atrakcyjne warsztaty, z następujących zagadnień:
    • Autoprezentacja
    • Organizacja czasu pracy
    • Cele, reguły, konsekwencje
    • Komunikacja interpersonalna i komunikacja w zespole
    • Praca zespołowa, zadaniowanie i odpowiedzialność
  4. Szkolenie z urządzeń i technologii wspomagających osoby z niepełnosprawnościami w środowisku zawodowym - dla wybranych uczestników
  5. Wsparcie w aktywnym poszukiwaniu pracy;
  6. Płatne 3-miesięczne staże aktywizacyjnego dla najlepszych (20 uczestników w każdym z okresów realizacji projektu)
  7. Wsparcie opiekunów stażowych.

W ramach Projektu Międzynarodowa Fundacja „Reaxum” pokrywa następujące koszty:

  1. profesjonalnej obsługi merytorycznej podczas organizowanych wsparć;
  2. wynajmu sal szkoleniowych podczas organizowanych warsztatów i szkoleń;
  3. ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków uczestników podczas organizowanych wsparć;
  4. materiałów szkoleniowych;
  5. wyżywienia podczas udziału w warsztatach i szkoleniach;
  6. zakwaterowania podczas udziału w szkoleniach i warsztatach – dla osób, które z uzasadnionych przyczyn nie są w stanie dojechać z miejsca zamieszkania w dniu w którym odbywa się szkolenie lub warsztat (np. odległość powyżej 100 km); koszty pokrywane będą do momentu wyczerpania budżetu środków przeznaczonych na ten cel;
  7. dojazdów na szkolenia i warsztaty – koszty pokrywane do wysokości kwoty przewidzianej w budżecie i do momentu wyczerpania budżetu środków przeznaczonych na ten cel, zgodnie z obowiązującym „Regulaminem rozliczenia kosztów podróży – projekt pn. „GraduatON”.

Zapraszamy do kontaktu:

telefon: 728 442 860; e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

więcej informacji pod adresem https://reaxum.eu/projekty/graduaton/o-projekcie

 

GraduatiON

 

30 maja 2019 roku odbył się Dzień Języków w naszej szkole, którymi organizatorkami były pani Monika Kondratiuk i pani Jolanta Grygoruk. W organizacje tego dnia byli również włączeni uczniowie klasy 7.

Pod opieką pana Jerzego Kulika i pani Jolanty Grygoruk, dnia 28 maja odbyła się wycieczka rowerowa do Dubicz Cerkiewnych. W wyjeździe uczestniczyły klasy 7-8.

Na początku zapowiadała się nie najlepsza pogoda, bo padał deszcz, jednak wkrótce się rozpogodziło i szczęśliwie dojechaliśmy na Bachmaty.

W dniu 05.06.2019 r. uczniowie Szkoły Podstawowej w Nowokorninie miały okazję wziąć udział w zajęciach otwartych pod hasłem: "Uczymy się udzielać pierwszej pomocy". Na początku poznały teoretyczne zagadnienia dotyczącej pierwszej pomocy przedmedycznej. Następnie nauczyły się jak rozpoznawać stan przytomności oraz algorytmy postępowania ratowniczego na wypadek: urazów, braku przytomności, a także zatrzymania akcji serca.

Orzeszkowo może pochwalić się nową siłownią plenerową oddaną uroczyście do użytku mieszkańców 9 czerwca 2019 r. podczas Pikniku Rodzinnego.

Mieszkańcy Orzeszkowa wzięli sprawy w swoje ręce i z powodzeniem zawalczyli o grant w ramach prowadzonego przez Fundację Banku Gospodarstwa Krajowego konkursu „Moja Mała Ojczyzna”. Pomysł społeczności sołectwa Orzeszkowo, skupionej wokół Niepublicznej Szkoły Podstawowej spotkał się ze zrozumieniem komisji konkursowej oraz Wójt Gminy Hajnówka – Lucyny Smoktunowicz.