Drukuj

Drogie Nauczycielki, Drodzy Nauczyciele,

Jeśli jeszcze nie zarejestrowaliście się w programie „Misja Kieszonkowe” – serdecznie zachęcamy do tego.

Po wypełnieniu prostego formularza (klik) zyskujecie dostęp do pakietu bezpłatnych materiałów dydaktycznych i scenariuszy dla klas I-III lub IV-VI. Możecie wykorzystać w dowolnym czasie i formie.

Specjalnie dla Was poprosiliśmy znanych nauczycieli i aktywistów edukacyjnych, aby podzielili się swoją opinią o programie „Misja Kieszonkowe” i materiałach, które przygotowaliśmy. Przekonajcie się sami, że warto dołączyć do „Misji Kieszonkowe”!

Przemek Staroń - psycholog, wykładowca, edukator, Nauczyciel Roku 2018:

„Misja Kieszonkowe” moim zdaniem wypełnia potężną lukę w systemie edukacji, lukę edukacji finansowej, która mimo że w polskiej szkole wg prawa istnieje, nie istnieje w niej de facto. W przypadku Misji Kieszonkowe wypełnienie tej luki jest możliwe dzięki zasadzeniu merytorycznemu na konkrecie znanym każdemu dziecku: czyli na tzw. kieszonkowym.

Całość materiałów dołączonych do programu jest na wysokim poziomie zarówno merytorycznym właśnie, jak i metodycznym, a to, co mnie osobiście ujmuje szczególnie, to oparcie całości na uniwersalnych  i najważniejszych wartościach. Nie raz bowiem widziałem świetnie przygotowane materiały o ekonomii i finansach, którym brakowało jednak fundamentu etyki. „Misja Kieszonkowe” podejmuje temat totalnie holistycznie, a takie jej elementy, jak materiały dotyczące szacunku dla każdej osoby, według mnie rozstrzygają o wysokiej jakości programu.

 

Zyta Czechowska- pedagog specjalny, Nauczyciel Roku 2019:

Dzieci mają naturalną ciekawość, potrzebę dociekania i warto to wykorzystać, by od najmłodszych lat rozwijać szacunek do pieniędzy. Czy w szkole jest miejsce na naukę zarządzania własnymi pieniędzmi w praktyce, czyli np. własnym kieszonkowym? Jak najbardziej! Jako uzupełnienie podstawy programowej, zachęcam do włączania się w przeróżne inicjatywy takie jak, np. program „Misja Kieszonkowe”, będący świetną okazją do kształtowania świadomości ekonomicznej i zarządzania swoimi finansami. Nauczyciele i uczniowie mogą w ramach programu pozyskać ciekawe materiały edukacyjne, scenariusze lekcji i pomysły na niestandardowe zajęcia.

 

Jolanta Okuniewska- nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej, edukatorka, trenerka kodowania. Honorowy Profesor Oświaty. Finalistka konkursu Global Teacher Prize 2016:

Edukacja finansowa to bardzo ważny dział edukacji, nie tylko matematycznej. Oznacza więcej niż obliczenia. To nauka procesów zachodzących w społeczeństwie, krytycznego myślenia i wrażliwości. Podstawa programowa daje nam nauczycielom na to przestrzeń. Warto sięgnąć po dobre pomoce dydaktyczne, np. scenariusze programu „Misja Kieszonkowe” w ciekawy i dostosowany do wieku uczniów sposób pomagają poruszać wszystkie najważniejsze aspekty związane z finansami.

Marta Florkiewicz – Borkowska - edukatorka, arteterapeutka, Nauczyciel Roku 2017, laureatka nagrody im. Ireny Sendlerowej "Za naprawianie świata" 2021:

Patrząc z perspektywy rodzica zawsze byłam i jestem zwolenniczką kieszonkowego, jednak, jak przypomnę sobie moje pierwsze rodzicielskie poczynania, to w tym obszarze działałam bardzo po omacku, trochę nieudolnie. Brakowało mi wsparcia i doradztwa w tamtym okresie. Teraz takie wsparcie jest na wyciagnięcie ręki w programie „Misja Kieszonkowe”.  I można je otrzymać od uznanych ekspertów i specjalistów z zakresu ekonomii, socjologii, pedagogiki i psychologii. Szkoła jest ważnym miejsce w rozwoju młodych ludzi i warto, aby przemyślana edukacja finansowa zaistniała również i tutaj. Dlatego bardzo mocno zachęcam do dołączenia do programu Misja Kieszonkowe.

Justyna (Inka) Ilasz - nauczycielka języka polskiego, autorka i koordynatorka projektów edukacyjnych, członkini Rady Fundacji Ja, Nauczyciel:

Program „Misja Kieszonkowe” dostrzega każdego uczestnika i uczestniczkę w procesie edukacji, nie tylko osoby uczące, ale także rodzica i dziecko, które chce samodzielnie zdobyć wiedzę na temat finansów. Szczególne wrażenie zrobiły na mnie także propozycje zajęć dla klas IV-VI metodą projektu, która podkreśla wagę krytycznego myślenia, samodzielnego zdobywania wiedzy, a także kreatywność w przedstawieniu efektów pracy. Dopracowane pod każdym względem materiały dydaktyczne z pewnością ułatwią pracę zespołowi.

 

Aktualnie trwa też konkurs. Do zdobycia jest 3000 zł na wycieczkę klasową. Jest o co powalczyć! Co trzeba zrobić? Zorganizujcie wydarzenie na dowolny temat z zakresu finansów. Może to być wystawa, turniej wiedzy w klasie, spotkanie z ekspertem, kiermasz klasowy. Na fotorelację z wydarzenia czekamy do 31.05.

Więcej informacji oraz regulamin na stronie www.misjakieszonkowe.pl.